Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

17 - 28/06/2016

Magazyn Poznański / Gazeta Wyborcza 1.04.2016
GaleriaMagazyn Poznański / Gazeta Wyborcza 1.04.2016

– To będzie autorskie widowisko. Sam napisałem cały scenariusz. Chcemy pokazać coś między baletem, a bardzo ekspresyjnym tańcem współczesnym. Lubię łączyć różne style wizualne, dlatego chcę wyjść poza taniec i połączyć to z przekazem multimedialnym – zapowiada Jan Komasa.

W dzisiejszym Magazynie Poznańskim „Gazety Wyborczej” reżyser razem z pozostałymi twórcami widowiska oraz dyrektorem Malta Festival Poznań opowiadają Kajetanowi Kurkiewiczowi o swoich inspiracjach, pomysłach i kulisach produkcji wydarzenia.

– Użyjemy metafor i języka współczesnej sztuki. Chcemy pokazać świeżą interpretację tamtych wydarzeń i dotrzeć także do młodych ludzi – mówi Michał Merczyński, dyrektor „Malty”.

Bartek Wąsik opowiada o inspiracjach utworami Juliusa Eastmana – Jego kompozycje są ekstremalne. W tym utworze chodzi o to, by grać jak najszybciej i jak najgłośniej. To minimalizm, ale maksymalny. Brzmi jak nadchodząca katastrofa. – To kwintesencja rewolucji – dodaje Komasa.

– Musimy wytworzyć sytuację nie do zniesienia, z której potem będzie trzeba się odbić i zademonstrować ucieczkę ku wolności. – mówi o choreografii Mikołaj Mikołajczyk.

Komasa podkreśla również uniwersalny charakter wydarzenia – Mam nadzieję, że ludzie będą mogli odnieść spektakl do swojego życia. Odnajdą siebie, jak w lustrze.

Pełen tekst można przeczytać w dzisiejszym Magazynie Poznańskim „Gazety Wyborczej”.