Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

17 - 28/06/2016

Galeria
  • Odcinek inscenizowanego cyklu czytań, który odbył się w Teatrze Narodowym w sezonie 2013/2014. Jego kuratorką była Dorota Semenowicz. Cykl, zatytułowany „Wielcy niepoważni”, łączył lirykę, muzykę i dowcip. Twórcy badali, jak przenika się poważny i niepoważny nurt twórczości najbardziej znanych polskich poetów. Sięgali zarówno po utwory poetyckie, jak i pisane prozą, po poezję złączoną z humorem absurdalnym, czasem z sentymentalnym, a nawet refleksyjnym, innym razem z humorem podszytym goryczą, będącym reakcją na absurd rzeczywistości. Chcieli pokazać, że poezja nie zawsze „smutną ma twarz”, że obok utworów poważnych poeci „popełniali” utwory żartobliwe, że poezja może nas rozśmieszyć, a mało liryczna codzienność może okazać się zaskakująco poetycka. Czytania funkcjonowały jak rodzaj laboratorium, w którym sprawdzano sceniczne możliwości poezji: jak poezja poddaje się zabiegom inscenizacyjnym, jakie możliwości muzyczne otwiera, czy może być komunikatywna i atrakcyjna dla współczesnego odbiorcy? Kluczową rolę odgrywała w cyklu muzyka autorstwa Anny Steli.

    Na warsztat wzięto m.in. twórczość Tadeusza Różewicza, Stanisława Barańczaka, Wisławy Szymborskiej, Mirona Białoszewskiego, a także Futurystów oraz Skamandrytów i Franciszka Fiszera. Tematem prezentowanego na Malcie odcinka będzie twórczość Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – poety, satyryka, felietonisty sięgającego często po błyskotliwy żart, groteskę czy kalambur. Przywołana zostanie zarówno jego poezja, jak i fragmenty monologów estradowych, „Listów z Fiołkiem” czy słynnego Teatrzyku „Zielona Gęś”.
     

  • scenariusz, reżyseria: Maciej Podstawny
    muzyka: Anna Stela, Patryk Walczak
    występują: Dobromir Dymecki, Anna Markowicz, Mateusz Rusin
    kuratorka cyklu: Dorota Semenowicz
    premiera: 28.11.2014., Teatr Narodowy w Warszawie