Notatka z procesu *1: Miejsce
Ten dokument powstał podczas rezydencji w Poznaniu we wrześniu 2015 roku.
Nigdy nie byliśmy w Nowym Jorku. O Judson Dance Theater dowiedzieliśmy się z zagranicznych książek. W Polsce raczej nie tańczy się w kościołach.
A szkoda.Notatka z procesu *9: Dresscode
Angielskie słowo sneakers nie jest łatwe do przetłumaczenia na język polski. Nikt przecież nie powiedziałby na adidasy trampki albo tenisówki. Obuwie, które tancerz wykorzystuje na scenie zwykle nie jest używane do treningu. Wystylizowanie ciała codziennego nie jest ani łatwe, ani tanie.Projekt Przemka Kamińskiego i Mateusza Szymanówki opiera się na praktyce akumulacji cytatów, strategii i metod związanych z nowojorską awangardą taneczną lat 60. XX wieku. W trakcie performansu pamięć staje się pamiętaniem, a wspomnienia i fantazje wprawiane są w ruch za pomocą ciała i dźwięku, stając się podstawą nowej, tworzonej na oczach widzów kompozycji.
Specjalne podziękowania dla Magdy Garlińskiej, Niko Hallikainena, Joanny Leśnierowskiej, Ani Nowak, Julii Plawgo, Pawła Sakowicza, Xenii Taniko Dwertmann, Roberto Walchera, Melanie Jame Wolf, Kasi Wolińskiej i Marty Ziółek.
Praca powstała w ramach wystawy „Let's dance”.
PRZEMEK KAMIŃSKI – performer i choreograf. Obecnie kończy edukację na kierunku Dance, Context, Choreography w HZT Inter-University Centre for Dance w Berlinie, gdzie studiował m.in. u Laurenta Chetouana, Jeanine Durning, Frederica Giesa, Evy Meyer-Keller, Sandry Noeth, Litó Walkey czy Siegmar Zacharias. Brał udział w XXI edycji Artist Research Laboratory, podczas którego warsztat Materials for Performance prowadziła Yvonne Rainer, Laboratorium Choreograficznym: Borderbodies z Meg Stuart czy Forum Dramaturgicznym: Group Technologies z Christine de Smedt. Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku. Jego prace choreograficzne prezentowane były m.in. w: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Galerii Labirynt w Lublinie, Art Stations Foundation w Poznaniu, Hamburger Bahnhof w Berlinie, Muzeum Sztuki w Łodzi, czy podczas Prague Quadriennal of Performance Design and Space w Pradze. Jako tancerz, regularnie współpracuje z niemiecką choreografką Isabelle Schad. Występował również w projektach takich artystów jak: Kirstine Kyhl Andersen, Krzysztof Garbaczewski, Harakiri Farmers, Nicole Seiler czy Julian Weber.
MATEUSZ SZYMANÓWKA – dramaturg i kurator. Studiował kulturoznawstwo w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, wiedzę o teatrze w Akademii im. A. Zelwerowicza w Warszawie i wiedzę o tańcu na Freie Universität Berlin (w ramach stypendium DAAD). Współpracuje z młodym pokoleniem polskich choreografek i choreografów. Był kuratorem programu „Choreografia myśli” w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, wystawy „Układy odniesienia. Choreografia w muzeum” w Muzeum Sztuki w Łodzi (wspólnie z Katarzyną Słobodą) oraz programu „Powrót (do) przyszłości” w Galerii im. Jana Tarasina w Kaliszu. W 2015 roku otrzymał Stypendium badawcze Grażyny Kulczyk z zakresu współczesnej choreografii. Jest uczestnikiem trzeciego cyklu programu „Critical Practice (Made in Yu)”. Mieszka i pracuje na trasie Berlin–Warszawa.
Performans został zrealizowany w ramach rezydencji badawczej towarzyszącej wystawie „Let’s Dance” w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk przy wsparciu Insytutu Muzyki i Tańca oraz HZT Berlin.