Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

17 - 28/06/2016

fot. M. Zakrzewski
Galeriafot. M. Zakrzewski
  • Spotkanie koncentruje się wokół tematu diagnozy w szeroko pojętej działalności kulturalnej i animacyjnej. Doświadczenie praktyków pokazuje, że nawet najciekawsze pomysły projektowe nie przekładają się automatycznie na sukces przedsięwzięcia, jeśli generowane są bez rozpoznania problemów i potrzeb osób, grup i społeczności, z którymi chcemy pracować. Wychodząc od krótkiej fikcyjnej opowieści poświęconej projektowi, który nie znalazł odbiorców, chcemy podyskutować o znaczeniu diagnostycznej fazy projektu, o powodach, dla których bywa ona pomijana bądź realizowana powierzchownie, a także o dobrych praktykach i stosowanych sposobach prowadzenia diagnoz. Wiedza zaproszonych ekspertów, doświadczenia uczestników spotkania oraz metoda pracy oparta o analizę przypadku mają pomóc w lepszym zrozumieniu związków między rzetelną diagnozą a powodzeniem realizowanych przedsięwzięć kulturalnych i animacyjnych.

    Sesja II: „Taki fajny projekt zrobiliśmy, ale nikt nie przyszedł!” Rola diagnozy w edukacji i animacji kulturowej

    Spotkanie koncentruje się wokół tematu diagnozy w szeroko pojętej działalności kulturalnej i animacyjnej. Doświadczenie praktyków pokazuje, że nawet najciekawsze pomysły projektowe nie przekładają się automatycznie na sukces przedsięwzięcia, jeśli generowane są bez rozpoznania problemów i potrzeb osób, grup i społeczności, z którymi chcemy pracować. Wychodząc od krótkiej fikcyjnej opowieści poświęconej projektowi, który nie znalazł odbiorców, chcemy podyskutować o znaczeniu diagnostycznej fazy projektu, o powodach, dla których bywa ona pomijana bądź realizowana powierzchownie, a także o dobrych praktykach i stosowanych sposobach prowadzenia diagnoz. Wiedza zaproszonych ekspertów, doświadczenia uczestników spotkania oraz metoda pracy oparta o analizę przypadku mają pomóc w lepszym zrozumieniu związków między rzetelną diagnozą a powodzeniem realizowanych przedsięwzięć kulturalnych i animacyjnych.

    Prowadzenie: Marcela Kościańczuk, ekspertka: Katarzyna Chajbos

    Liczba miejsc w sesjach warsztatowych jest ograniczona.
    Formularze zgłoszeniowe na warsztaty (do pobrania TUTAJ) prosimy nadsyłać do 22 czerwca na adres: zapisy@malta-festival.pl.

     

    Sesja I: „Jakoś nam się rozpełzło”. (Nie)efektywna komunikacja w zespole odbywa się 27.06. o godz. 11.00.

    ZOBACZ, JAK WYGLĄDAŁA STREFA WRZENIA W 2015 ROKU:

  • MARCELA KOŚCIAŃCZUK – adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, trenerka oraz psychoterapeutka w trakcie szkolenia certyfikacyjnego. Ukończyła studium arteterapii przy Uniwersytecie Medycznym, szkolenie z zakresu metody Betzavta w Monachium oraz kurs umiejętności miękkich i przedsiębiorczości na uniwersytecie w Lund. Na co dzień jest członkiem zespołu Centrum Praktyk Edukacyjnych, prowadzi zajęcia dla studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, a także szkolenia dla rad pedagogicznych i uczniów z zakresu aktywnych metod nauczania, przeciwdziałania przemocy, asertywności, budowania zespołu itp.

    KATARZYNA CHAJBOS – socjolożka, doktorantka w Instytucie Socjologii UAM, badaczka przemian współczesnej sfery emocjonalnej, uczestniczka i współautorka wielu przedsięwzięć badawczych z obszaru kultury, m.in. „Zobacz Kulturę. Archiwum materiałów wizualnych z badań nad kulturą w Polsce”; „Animacja/Edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce”; „Archiwum badań nad Życiem Codziennym ”.