
Spotkanie koncentruje się wokół tematu diagnozy w szeroko pojętej działalności kulturalnej i animacyjnej. Doświadczenie praktyków pokazuje, że nawet najciekawsze pomysły projektowe nie przekładają się automatycznie na sukces przedsięwzięcia, jeśli generowane są bez rozpoznania problemów i potrzeb osób, grup i społeczności, z którymi chcemy pracować. Wychodząc od krótkiej fikcyjnej opowieści poświęconej projektowi, który nie znalazł odbiorców, chcemy podyskutować o znaczeniu diagnostycznej fazy projektu, o powodach, dla których bywa ona pomijana bądź realizowana powierzchownie, a także o dobrych praktykach i stosowanych sposobach prowadzenia diagnoz. Wiedza zaproszonych ekspertów, doświadczenia uczestników spotkania oraz metoda pracy oparta o analizę przypadku mają pomóc w lepszym zrozumieniu związków między rzetelną diagnozą a powodzeniem realizowanych przedsięwzięć kulturalnych i animacyjnych.
Sesja II: „Taki fajny projekt zrobiliśmy, ale nikt nie przyszedł!” Rola diagnozy w edukacji i animacji kulturowej
Spotkanie koncentruje się wokół tematu diagnozy w szeroko pojętej działalności kulturalnej i animacyjnej. Doświadczenie praktyków pokazuje, że nawet najciekawsze pomysły projektowe nie przekładają się automatycznie na sukces przedsięwzięcia, jeśli generowane są bez rozpoznania problemów i potrzeb osób, grup i społeczności, z którymi chcemy pracować. Wychodząc od krótkiej fikcyjnej opowieści poświęconej projektowi, który nie znalazł odbiorców, chcemy podyskutować o znaczeniu diagnostycznej fazy projektu, o powodach, dla których bywa ona pomijana bądź realizowana powierzchownie, a także o dobrych praktykach i stosowanych sposobach prowadzenia diagnoz. Wiedza zaproszonych ekspertów, doświadczenia uczestników spotkania oraz metoda pracy oparta o analizę przypadku mają pomóc w lepszym zrozumieniu związków między rzetelną diagnozą a powodzeniem realizowanych przedsięwzięć kulturalnych i animacyjnych.
Prowadzenie: Marcela Kościańczuk, ekspertka: Katarzyna Chajbos
Liczba miejsc w sesjach warsztatowych jest ograniczona.
Formularze zgłoszeniowe na warsztaty (do pobrania TUTAJ) prosimy nadsyłać do 22 czerwca na adres: zapisy@malta-festival.pl.
ZOBACZ, JAK WYGLĄDAŁA STREFA WRZENIA W 2015 ROKU:
MARCELA KOŚCIAŃCZUK – adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, trenerka oraz psychoterapeutka w trakcie szkolenia certyfikacyjnego. Ukończyła studium arteterapii przy Uniwersytecie Medycznym, szkolenie z zakresu metody Betzavta w Monachium oraz kurs umiejętności miękkich i przedsiębiorczości na uniwersytecie w Lund. Na co dzień jest członkiem zespołu Centrum Praktyk Edukacyjnych, prowadzi zajęcia dla studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, a także szkolenia dla rad pedagogicznych i uczniów z zakresu aktywnych metod nauczania, przeciwdziałania przemocy, asertywności, budowania zespołu itp.
KATARZYNA CHAJBOS – socjolożka, doktorantka w Instytucie Socjologii UAM, badaczka przemian współczesnej sfery emocjonalnej, uczestniczka i współautorka wielu przedsięwzięć badawczych z obszaru kultury, m.in. „Zobacz Kulturę. Archiwum materiałów wizualnych z badań nad kulturą w Polsce”; „Animacja/Edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce”; „Archiwum badań nad Życiem Codziennym ”.