Spekulowanie o wirtuozerii tanecznej to myślenie, które może opierać się na doświadczeniu, ale niekoniecznie daje się empirycznie sprawdzić. Celem takiej spekulacji jest osiągnięcie określonego obrazu wirtuozerii tanecznej poprzez wykorzystanie przewidywalnych zmian ekonomicznych, politycznych i metahumanistycznych. Cechą charakterystyczną spekulacji o wirtuozerii tanecznej jest podejmowanie ryzyka w budowaniu radykalnych scenariuszy dotyczących polityki pragnień.
PAWEŁ SAKOWICZ – tancerz i choreograf. Absolwent Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich w London Contemporary Dance School w zakresie performansu i choreografii. Współpracował m.in. z Ramoną Nagabczyńską, Sjoerdem Vreugdenhilem, Mikołajem Mikołajczykiem, Martą Ziółek, Izą Szostak, Alexem Baczyńskim-Jenkinsem, Rebecką Lazier, Isabelle Schad, Aleksandrą Jakubczak, Magdą Szpecht, Joanną Leśnierowską. Od paru lat pracuje z artystami i kuratorami w Londynie, Warszawie i Berlinie.
Latem 2013 roku odbył rezydencję choreograficzną w berlińskim Uferstudios, podczas której rozpoczął research nad literackim językiem Thomasa Bernharda. Premiera solowego spektaklu Bernhard odbyła się czerwcu 2014 roku w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Spektakl został zakwalifikowany do pokazu w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014 w Lublinie. W 2015 roku Paweł był artystą-rezydentem w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Stary Browar Nowy Taniec w ramach Solo Projektu Plus 2015). W grudniu 2015 roku powstał TOTAL, problematyzujący zagadnienie wirtuozerii i sięgający do spekulacji jako potencjalnego narzędzia choreograficznego.Paweł był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu rezydencyjnego Instytutu Muzyki i Tańca oraz Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Jako choreograf współpracował z Teatrem Malabar Hotel, Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu. Okazjonalnie uczy w Białymstoku (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza, Wydział Sztuki Lalkarskiej) i Warszawie.
Jest zrzeszony z warszawską przestrzenią performatywną ₭em.
Choreografia, tekst i wykonanie: Paweł Sakowicz
Opieka artystyczna: Dalija Aćin Thelander
Realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski
Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk