Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij

17 - 28/06/2016

fot. Maciej Zakrzewski
Galeriafot. Maciej Zakrzewski
  • Ulepsz Poznań to oddolna i w pełni niezależna inicjatywa grupy mieszkańców, którym zależy na własnym mieście. Rozpoczynając działalność w 2011 roku celem grupy było katalogowanie ciekawych urbanistycznych pomysłów, które mogłyby zostać wprowadzone w Poznaniu. W 2013, regularnie powiększający się zespół sformalizował działalność, zakładając stowarzyszenie.

    Priorytetem Ulepsz Poznań jest zwiększanie zainteresowania poznaniaków różnorodnymi aspektami miasta, w którym żyją. „Wierzymy, że poprzez pozytywne zaangażowanie mieszkańców w kształtowanie miasta wspólnie przyczyniamy się do jego szeroko rozumianego rozwoju.” – uzasadniają swoje działania członkowie stowarzyszenia.

    Podczas spotkania porozmawiamy o realizacji wybranych projektów, ich komunikacji (spójna i konsekwentna strategia) oraz wykorzystaniu w nich różnego rodzaju danych. Poniżej kilka przykładowych działań Ulepsz Poznań:

    • „Uwolnij dyplom” – katalog prac licencjackich i magisterskich na najwyższym poziomie, dotyczących architektury, urbanistyki, transportu miejskiego, zieleni miejskiej w Poznaniu. Zebrane prace zostały przesłane do odpowiednich jednostek organizacyjnych w Urzędzie Miasta oraz do odpowiednich komisji w Radzie Miasta. Celem akcji jest promowanie.
    • „Wzorcowy szyld” – konkurs na najładniejszy i najlepiej wpisujący się w przestrzeń miejską Poznania szyld (wspólnie z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu oraz Stowarzyszeniem Inwestycje dla Poznania). Poznań od lat topi się w zalewie szpetnych i natarczywych reklam oraz szyldów, które zdominowały przestrzeń miejską. Zamiast krytykować i piętnować złe przykłady Ulepsz Poznań wyróżnia te dobre, które stanowić powinny wzór do naśladowania.
    • „Mapa Nielegalnych Reklam” – mapa powierzchni reklamowych, które wykorzystywane są bez odpowiednich zgód
    • „Miejski Regał Książkowy” – regały, stojące w przestrzeni publicznej przed 4 instytucjami, których ideą jest swobodna i w żaden sposób niesformalizowana wymiana książek.
    • „Miasto Dzieci” – seria 12 warsztatów zorganizowanych w trzech poznańskich szkołach podstawowych, w ramach których dzieci badały, oceniały, projektowały i zmieniały najbliższą im przestrzeń miejską.